Strony

sobota, 22 listopada 2014

MALOWANIE INACZEJ



MALOWANIE BIBUŁĄ

Klej rozprowadzamy z woda na gęstość śmietany. Pokrywamy nim kartkę i naklejamy według przygotowanego projektu bibuły. Bibuła rozmięka, jej kolory rozpływają się tworząc ciekawe barwne kompozycje



MALOWANIE CUKREM, KAWĄ

Na tackę wysypujemy cukier najlepiej gruboziarnisty. Malujemy obrazek nawybrany temat, a po wyschnięciu poszczególne jego elementy smarujemy klejem i posypujemy cukrem i kawą.


MALOWANIE FARBĄ MYDLANĄ

Kostka szarego mydła lub płatki mydlane (mydło ścieramy na tarce) zalewamy wrzątkiem i miksujemy. Do mydlanej "sztywnej" piany dodajemy farb w różnych potrzebnych kolorach. Można użyć farb plakatowych, natomiast akwarele trudno się rozpuszczają. Farby mydlanej jest dużo i nie trzeba jej oszczędzać, można malować duże powierzchnie. Dzieci mogą malować rękami, gąbką lub dużymi pędzlami.

 

MALOWANIE NA CHUSTECZKACH HIGIENICZNYCH 


Chusteczkę higieniczną rozkładamy na kartce. Delikatnie pokrywamy ją farbą przy pomocy dowolnego narzędzia malarskiego: wypełnionego balonika, wacika, gałganka, miękkiego pędzla. Należy uważać, aby nie rozerwać chusteczki. Podczas malowania chusteczki, przenikająca przez nią farba pokrywa znajdującą się pod spodem kartkę. Tworzy na niej ciekawe wzory. Po wyschnięciu
delikatnie odrywamy chusteczkę od kartki i naklejamy ją na inną kartkę w dowolnym kolorze. Brzegi kartki zawijamy na szerokości jednego centymetra. W ten sposób powstanie ramka obrazka. Na tak przygotowanej chusteczce naklejamy dowolne, przygotowane wcześniej elementy z kolorowego papieru lub innego materiału.

MALOWANIE NA GAZIE

Arkusz brystolu oklejamy gazą higieniczna dbając o bardzo dokładne naciągnięcie materiału i solidne podklejenie. Malujemy plakatówkami, temperami lub akwarelami. Do wykonania podkładu można wykorzystać także piasek, ryż lub płatki kukurydziane.

 

MALOWANIE NA PODŁOŻU Z MASY MYDLANEJ

Płatki mydlane rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody (podgrzewamy do uzyskania masy o gęstości śmietany), a następnie dodajemy odpowiedni barwnik. Masę przenosimy na duży arkusz brystolu przy pomocy grubego pędzla. Dowolne wzory można tworzyć bezpośrednio palcami, odbijać całe dłonie lub rysować patykiem, grzebieniem. Prace należy wcześniej umocować do sztywnego podłoża, żeby po wyschnięciu nie uległy zniekształceniu. Technika jest doskonałą stymulacją do działań plastycznych dla najmłodszych dzieci oraz dla dzieci, które niechętnie podejmują zadania plastyczne z racji różnego rodzaju zaburzeń. Granica między pracą a zabawą tu nie istnieje. Technika pozwala na łatwe uzyskanie efektu, co może stanowić zachętę do dalszych działań twórczych.

MALOWANIE NA PODKŁADZIE Z KASZY

Kartkę grubego papieru-kartonu smarujemy bardzo dokładnie klejem roślinnym, po czym szybko posypujemy ją kaszą manną, której nadmiar po kilku minutach zsypujemy z kartki. Po zaschnięciu malujemy na tym podkładzie farbami plakatowymi lub akwarelami.




MALOWANIE PASTĄ DO ZĘBÓW


Kartkę z bloku malujemy farbami plakatowymi na wybrany temat, a następnie pastą do zębów malujemy elementy wyszczególnione. Na kolorowej kartce malujemy bezpośrednio pastą do zębów.


MALOWANIE PLASTELINĄ

Dany wzór malujemy plasteliną, nakładając ją palcami. Plastelina powinna być miękka, aby się dobrze nakładała





MALOWANIE PATYCZKAMI KOSMETYCZNYMI.
Na przygotowanym na kartce szkicu za pomocą patyczka do uszu stemplujemy - "kuleczkujemy" obraz. Na kolorowej kartce dobrze wygląda obraz wykonany białą farbą, zaś na białej kartce można używać wszystkich barw. Można "malować" również na kartce, którą wcześniej samemu się zamalowało na wybrany kolor.

MALOWANIE RÓŻNYMI PRZEDMIOTAMI 
I NA RÓŻNYCH POWIERZCHNIACH

Na kartce farbami w różnych kolorach robimy kilka kleksów. Do malowania możemy użyć małe samochodziki-zabawki, które posiadają gumowe opony o różnych wzorach bieżników. Jeździmy nimi po kleksach w dowolne strony. Im ciekawszy będzie bieżnik kół samochodu, tym lepszy będzie efekt pracy. Ćwiczenie doskonali płynność ruchów. Wykorzystywanie niekonwencjonalnych przedmiotów do tworzenia prac rozwija wyobraźnię i kreatywność u dziecka.
malowanie na cukrze

malowanie na lukrowanej powierzchni

Malowanie klejem polimerowym

 
Malowanie na gnieciuchu z gazet

malowanie na filtrach od kawy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz